Griskrisen, Kampanj för Svenskt kött

Den svenska grisen ska få upprättelse i ny kampanj i 700 butiker. Det står klart efter att branschorganisationen Svenskt Kött har presenterat sin nya kampanj
I maj drar branschorganisationen Svenskt kött igång en kampanj för att uppmärksamma det svenska grisköttets ursprung, berättar lantbruk.com på nätet.
Kampanjen ska synas i cirka 700 butiker och görs i samarbete med LRF, Jordbruksverket, Axfood, Bergendahls, Coop, ICA och Lidl.
Kampanjen kommer att fokusera på det svenska grisköttets mervärden, den svenska stränga djurskyddslagstiftningen, att svenska grisar får ha knorren kvar, bara antibiotikabehandlas vid sjukdom och har större boxar än exempelvis tyska och danska grisar.

Läs hela artikeln här:
http://www.lantbruk.com/lantbruk/svenskt-kott-kampanjar-med-livsmedelskedjorna

E-post: info@321an.se | Telefon: 0643-30 000

Gillade du denna artikeln?
Stöd gärna 321an.se genom att bli månadssponsor eller genom att Swisha valfri summa till 123 311 38 18.

Vad tycker du?




Senaste nyheterna på 321an.se

  • Sagolik pepparkakskyrka

    På terapin uppe på Bjurgården lottades det i år ut en sagolik pepparkakskyrka gjord av Annmarie Eriksson. Lägg märke till alla detaljer. God Jul!

  • Velvet Insane med nya singeln “A Brand New Day”

    Velvet Insane har funnits sedan 2013 och bildades i samband med insamlingsgalan Stjärnfall. ‘A Brand New Start’ är första singeln från nya skivan som är den andra i ordningen. Skivan […]

  • Fredagen den 13e och Lucia

    Lucia är en högtid som firas den 13 december, samt namnet på högtidens huvudperson. I Sverige markerar lucia tillsammans med advent inledningen på julfirandet. Den svenska Lucian är en blandning av både förkristna och kristna figurer […]

  • HBIS startar redaktion för Hallen/Marbykrönikan

    I oktobers upplaga av ”Det händer i Hallenbygden” skrevs det om att en sådan redaktion skulle bildas vid ett möte den 13 november på Allhuset, men tyvärr kom det ingen. […]