”Bydalsfjällens dag” dit stugägare, anläggningsägare och övriga intressenter är välkomna. Foto: Kent Livendahl

Bydalsfjällens dag, 11 augusti

Bydalsfjällen satsar framåt med ambitionen att växa. Fler gäster och ökad omsättning bland destinationens turistföretag är målsättningen. Nu presenterar aktörerna hur långt man kommit och hur man ser på framtiden på det årliga ”Bydalsfjällens dag” dit stugägare, anläggningsägare och övriga intressenter är välkomna.

Till Bydalsfjällens dag hoppas Destination Bydalsfjällen AB på att många som har sitt hjärta i Östersunds närmaste fjällområde ska komma och delge sina tankar, synpunkter och idéer.

– Det är inte bara vi som ska prata, vi kommer att låta stugägare och övriga intressenter komma till tals. Det är vårt sätt att realisera den samverkan vi önskar skapa inom Bydalsfjällen, säger Ingrid Thyberg, ordförande i Destination Bydalsfjällen.

Inom destinationen har man det senaste ett och ett halvt åren drivit ett destinationsövergripande projekt som syftar till ökad samverkan. Projektet har hittills fokuserat på ett upprustat spår- och ledsystem, nytt online-bokningssystem, paketering av produkter samt en ny grafisk profil inklusive logotyp.

Bydalsfjällens dag till ära kommer STCC-ledaren Johan Kristoffersson att stripa sin Porsche i Bydalsfjällens nya logotyp under tävlingarna i Östersund.

– Vi har ytterligare ett och ett halvt år kvar av projektet och fokus kommer då att ligga på marknadsbearbetning, event och evenemang samt att hitta olika samarbetsformer med andra, säger Ingrid Thyberg.

Destination Bydalsfjällen AB är ett företag som ägs av de olika aktörerna i Bydalsfjällen. Tillsammans satsar de tid, engagemang och ekonomiska resurser på det gemensamma bolaget som i förlängningen ska leda till ökad omsättning för delägarna.

– Vi har nu fått igång ett fungerade styrelsearbete där vi strategiskt siktar framåt. Styrelsen är en blandning av externa och interna ledamöter vilket gör att vi öppnar upp för ny input och nya infallsvinklar samtidigt som vi behåller erfarenheten och långsiktigheten, säger Margareta Hemmingsson, ägare till Fjällhalsen och en av delägarna i Destination Bydalsfjällen.

Ingrid Thyberg, ordförande/VD Destination Bydalsfjällen, tel. 070-554 54 64

Lasse Sällström, Höglekardalens semesterby tel. 070-655 00 96

Margareta Hemmingsson, Fjällhalsen tel. 070-560 03 72

Skribent, fotograf
Telefon: 073-1821388

Gillade du denna artikeln?
Stöd gärna 321an.se genom att bli månadssponsor eller genom att Swisha valfri summa till 123 311 38 18.

Vad tycker du?




Senaste nyheterna på 321an.se

  • Boksläpp på Gammalgården

    Här är boken för er som har ett intresse av släktforskning, byforskning eller bara är nyfiken på historia i Marby socken. Det är Kjell Arnlo, Monica Pettersson och Arne Wall […]

  • Park i Hallen

    Den planerade parken i Hallen som Årehus skulle varit klar med till sommaren är starkt försenad. Svårighet att få fram entreprenörer och material uppges ha satt käppar i hjulen, men […]

  • Åre bästa kommun i Jämtland-Härjedalen

    I sexton år har tidningen Fokus rankat Sveriges kommuner. Med över 360 faktorer i botten är det Sveriges mest ambitiösa jämförelse. Överst på årets prispall står Lomma, med Nacka och […]

  • Velvet Insane släpper ny singel den 11/6

    Nu på fredag 11/6 släpper Velvet Insane den 2a singel från kommande albumet ”Rock ’N’ Roll Glitter Suit”.  Velvet Insane är tillbaka med bandets andra singel och musikvideo ”Sound of […]

Annonsera på 321an
Annonsera på 321an
Annonsera på 321an
Annonsera på 321an