Hallå där Linn Wiklander…

…webbansvarig på Åre kommun.

Ni fick en fin start på Facebook med över 100 gillare de första timmarna, hade ni räknat med det?
– Nej, vi hade inte räknat med att det skulle gå så snabbt i början i och med att vi inte hade marknadsfört sidan alls. Men det känns kul att medborgarna ger oss en chans.

Hur kommer ni att använda er facebooksida?
– Vi kommer att informera om störningar i samhället som till exempel vattenläckor, ändrade sopbilsturer och telefonsystem som inte fungerar med mera. Via facebooksidan får medborgarna krisinformation om en kris skulle uppstå. Vi publicerar även evenemangstips, lediga jobb samt information om möten.

Kommer medborgarna kunna ställa frågor till er via facebook?
– Dialog känns som den stora poängen med facebook, så ja, självklart.

Hur kommer ni att bemanna sidan?
– Vi bevakar sidan vardagar mellan 08-16. Vårt mål är att ta hand om eventuella frågor inom 24 timmar under den tid vi har öppet.

Vad kan medborgarna vänta sig av er facebooklansering?
– Eftersom att dela/gilla är en del av mediets natur så tänker vi helt enkelt se till att ha information som folk efterfrågar och försöka skapa en god stämning så att sidan sprids naturligt via just facebook.

Ni är ganska sent ute med att skapa en Facebooksida, varför har det dröjt?
– Vi har inte haft personella resurser nog för att kunna sköta sidan på ett bra sätt.

Tidigare reporter och fotograf.
E-post: info@321an.se | Telefon: 0643-30 000

Gillade du denna artikeln?
Stöd gärna 321an.se genom att bli månadssponsor eller genom att Swisha valfri summa till 123 311 38 18.

Vad tycker du?




Senaste nyheterna på 321an.se

Annonsera på 321an
Annonsera på 321an
Annonsera på 321an
Annonsera på 321an